Първи свободен час
Избор на онлайн магазин – реклама или препоръка
Хората постепенно откриват предимствата на онлайн пазаруването. Пестенето на време и средства заменя разходката до кварталния супермаркет. Но как избират откъде в мрежата да пазаруват?
Според едно проучване на Forester още през 2007 г. приходите на онлайн търговците в САЩ са близо 33 милиарда само за коледните празници. Това означава, че 11% от потребителите на интернет са прекарали 75% от времето си около празниците пред монитора.
Мащабно изследване на Nielsen с участието на 26 486 потребители и 47 магазина показва, че 78% от хората са обърнали внимание на реклама. 62% твърдят, че обръщат внимание на презентациите на продукти, на които уеб сайтовете наблягат – промоции и нови продукти, а 59% се доверяват на препоръка от приятели.
Една година по-късно (2008) Opinion Research Corporation правят подобно изследване, което показва покачване на цифрите в статистиката – 83% от интернет потребителите обръщат внимание на презентациите на продукти и артикули. 70% от онлайн купувачите се доверяват на най-търсеното в мрежата.
Оказва се, че хората пазаруват от сайтове, в които лесно откриват това, което им е необходимо и същевременно продължават да се доверяват на препоръки от приятели. Но процентите на хората, свикнали да купуват след търсене в мрежата непрекъснато расте.
Supermag
Снимка: Flickr
Вижте още:
Нови европейски правила за онлайн пазаруването
Кой пазарува онлайн?
Защо интернет заменя супермаркета?
Няколко невероятни факти за онлайн пазаруването
Предимства на онлайн пазаруването